fbpx

Intenzivna izobraževanja o formuliranju kozmetično aktivnih izdelkov: pogosta vprašanja

Objavil Tončka Mavrič dne

Q&A: intenzivna izobraževanja o formuliranju za posamezen tip kože

Od razpisa vsebin za poglobljena izobraževanja o izdelavi aktivne kozmetike za suho kožo ter aktivne kozmetike za mastno in aknasto kožo dobivam precej vprašanj o tem, kako bo posamezno izobraževanje sploh potekalo, koliko je praktičnega dela, koliko “vojnih tajn” povem 😉 in podobna vprašanja. Zato sem se odločila, da je morda najbolje kakšno besedo več napisati kar v posebni objavi. Spodnji odstavki so odgovori na največkrat zastavljena vprašanja, če imate še kakšno, pa v komentar (ali v mail) z njim!

Kako je oblikovano intenzivno izobraževanje? Kako bo to pravzaprav izgledalo?

Izobraževanja o formuliranju kozmetično aktivnih izdelkov za posamezen tip kože so osnovana tako, da udeleženci dobijo kar največ informacij in kar največ znanja iz osnovnih in kozmetično aktivnih sestavin, formuliranja ter specifik kože, hkrati pa se tekom izobraževanja naučijo pridobljeno znanje uporabljati povsem samostojno. Poudarek celotnega izobraževanja je ravno na samostojnosti in znanstvenem pristopu, ki bi ga morali imeti ob formuliranju kakršnegakoli izdelka.

Sistem izobraževanja je ravno zato precej drugačen od drugih delavnic in tečajev, ki jih je moč najti pri nas, tako po strukturi kot po vsebini. 

Izobraževanje je razdeljeno v šest srečanj, ki pa – z izjemo prvega – niso predavanja. Predavanj kot takih ni, srečanja so namenjena predvsem vaji, senzoričnemu spoznavanju sestavin, prikazu postopkov, prikazu napak in težav, “hakelcov” in “trikov”, razumevanju pristopov k formuliranju ter usvajanju praktičnega formuliranja in seveda … vprašanjem. Teh je vedno veliko.

Celotno izobraževanje je usmerjeno tako, da se tečajniki najprej spoznajo z osnovami kože (normalno zdrave) in z lastnostmi posameznega tipa kože (suhe / mastne / aknaste / občutljive itd) ter vsemi mehanizmi, ki sodelujejo pri problematikah posameznega tipa kože. Potem jim predstavim pristope formuliranja in se pregleda načine pokrivanja vseh primanjklajev nekega tipa kože – se pravi kako aktivno formuliramo za vsak posamezen “manjko”. Začne se z vodnimi izdelki, potem pridejo oljni izdelki, nazadnje pa še emulzije (ki pač povezujejo prej osvojeno znanje iz oljnih in vodnih izdelkov). Vmes pa sproti spoznavamo vse sestavine.

Na srečanjih udeleženci dobijo skripto, ki vsebuje vse potrebne informacije (skupno je gradiva več kot 150 strani!!!): od tega, katere sestavine so primerne, kje jih je moč dobiti, kako se jih uporablja, kako se jih sinergično kombinira z drugimi – do tega, kako se formulira posamezen izdelek, kakšne pristope lahko uberemo, kaj moramo upoštevati pri kombiniraju večjega števila izdelkov itd. 

Skripto udeleženci preštudirajo doma – na srečanjih vsebine skripte ne bom ponavljala, ker bi potem srečanj bilo ogromno, cena pa neprimerljivo višja. Cilj izobraževanja namreč ni, da na srečanjih odpredavam tisto, kar že piše v skripti – zakaj bi se ponavljali?! Prav tako ni cilj, da povem nekaj na pol oziroma da podam znanje na pol, ampak da dobijo udeleženci čim več znanja in informacij – ki pa jih morajo znati uporabiti sami. Da torej pridejo do samostojnosti (in suverenosti) v formuliranju.

Kaj pa praktično delo? Koliko je praktičnega dela?

Na srečanjih se torej dejansko lotimo praktičnih in nikakor ne teoretičnih vsebin (teorija je v skripti): torej npr. računanje alergenov, ko imamo mešanico EO, pravilen postopek solubilizacije, senzorično razumevanje lipidov, razločevanje med stabilno in nestabilno emulzijo itd ter seveda tudi praktično skupinsko formuliranje. 

Vendar je to le droben del prakse. Praktičnega dela in eksperimentiranja je ogromno, vendar gre za samostojno delo in samostojno eksperimentiranje. Cilj izobraževanja ni, da na srečanjih vsi udeleženci izdelajo nek (isti) izdelek, ampak da spoznajo svoje sestavine, da razumejo njihovo delovanje in da so na koncu sposobni formulirati povsem sami, samostojno, vse izdelke za nego določenega tipa kože. Pri tem je poudarek seveda na tem, da so izdelki formulirani premišljeno in s kozmetično aktivnimi sestavinami. Po domače: skozi celoten se program udeleženci naučijo iz nule narediti zares učinkovit izdelek – jaz podam vse informacije in trike, ki jih poznam in so mi na voljo, prakso mora pa vsak opraviti sam, doma.

Verjamem, da se lahko največ naučimo le iz lastnih poskusov, lastnih napak, lastnega testiranja, lastnega opazovanja. Zato se seveda pričakuje sprotno samostojno delo, zaradi česar so tudi potrebna določena predznanja, potrebno pa je tudi sproti narediti domače naloge 😉

Koliko je razkritih “vojnih tajn” in “drobnega tiska”?

Moram reči, da me je to vprašanje kar malce presenetilo, saj nisem povsem razumela, kaj je punca, ki me je to vprašala, točno mislila z “drobnim tiskom” 🙂 No, to so vse tiste male skrivnosti velikih mojstrov, ki jih navadno nihče ne pove.

Tisti, ki je že bil na kakšni moji delavnici, ve, da odgovorim na čisto vsa vprašanja in nikoli ne skrivam nobenega znanja in nobene informacije. Če vem – povem; če je ne vem, se pozanimam.

Kot sem že zgoraj napisala: srečanja so namenjena prav temu, da pokažem, kje so hakelci in kje so triki in fore, na kaj moramo biti pozorni, kaj je potrebno vzeti v zakup. Srečanja so tudi zato, da lahko odgovorim na vsa vprašanja, dileme, probleme, ki so se pri domači praksi in domači nalogi pokazali. Bistveno je namreč da udeleženci RAZUMEJO in posledično znajo formulirati samostojno. To je cilj. 

Tekom celotnega izobraževanja bom zato tudi vedno na razpolago za maile, smse, pa tudi klice – za vse dodatne info, vprašanja in dvome, ki bi se morda porodili med izobraževanjem 🙂

Celotno izobraževanje in seveda domače naloge / domače delo udeležence peljejo do tega, da bodo na koncu formulirali svoj izdelek – čisto sami – ga izdelali in seveda znali utemeljiti vsako sestavino, vsako kombinacijo in vsako sinergijo.

Kako izgleda zaključni izpit?

Za zaključni izpit je potrebno formulirati in izdelati kozmetično aktivni izdelek po izbiri (krema, tonik, serum itd) in seveda znati utemeljiti izbiro sestavin ter izgradnjo izdelka. Izdelek je potrebno predstaviti in zagovarjati pred komisijo in pred ostalimi udeleženci. Pri tem je seveda pomembna tako sama formulacija kot izgled izdelka: homogenost, stabilnost, prijetnost ob uporabi, vonj, izgled – skratka vse. 

Zaključni izpit je v pisni obliki (in fizičnem izdelku) postrebno oddati vsaj teden pred zagovorom, a naj ta pisna oblika nikar nikogar ne plaši – ni to kakšno doktorsko delo, važno je, da se iz pisnega dela razbere, da udeleženec razume postopek formuliranja in da zna razmišljati s svojo glavo. Če se bo vmes kje zalomilo, bomo vsakemu tudi priskočili na pomoč. Ob zagovoru pa je seveda potrebno izdelek predstaviti in pokazati.

Še kakšno vprašanje?

Če imate še kakšno vprašanje, pa seveda lahko pišete na [email protected] ali pa spodaj med komentarje!

Kategorije: DRUGO

1 Komentar

Bojana Wraber · 27. januarja, 2022 ob 08:31

Lep pozdrav, sem interesentka za vase izobrazevanje.Tudi covid situacija ne bo vec dolgo.Prosim za odgovor.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.